28/04/2021

Op de dag van de Lintjesregen had Lionsclub Kempenland een verrassing voor Oerzorg in Leende en Zuidzorg in Heeze. Tijdens de traditionele Lintjesregen worden overal in Nederland Lintjes uitgereikt aan de mensen die veel voor de gemeenschap betekenen. Lionsclub Kempenland wilde ook heel graag een waardering tonen aan een vergeten groep zorgpersoneel in onze gemeente, namelijk de thuiszorg.

Maandagmorgen 26 april bezorgden wij voor alle thuiszorgmedewerkers van Oerzorg in Leende en Zuidzorg in Heeze een overheerlijk tablet chocolade. 'De thuiszorg is er voor hulpbehoevenden aan huis. Wanneer bepaalde dagelijkse zaken niet meer zo makkelijk gaan, bieden zij de ondersteuning. Zij zijn van vroeg in de morgen tot laat in de avond actief bij de cliënten waar bepaalde dagelijkse zaken niet meer zo vanzelfsprekend zijn. Tijdens de huidige Covid pandemie zijn zij vaak het enige contact met de buitenwereld en het dagelijkse lichtpuntje voor de cliënten.

Met dank aan Plus Smetsers in Leende konden wij deze actie uitvoeren.